Publications & Presentations

Publications

Stehle, H., & Ulrich, A. (2022). Rhetorische Situationen als nützliche Gelegenheiten für die PR. Eine Analyse von Kommunikatorglaubwürdigkeit an der Schnittstelle von PR-Forschung und Rhetorik [Rhetorical situations as useful PR opportunities: An analysis of communicator credibility at the interface of PR research and rhetoric]. In K. Hassenstein, C. Ritz, & S. Sandhu (eds.), Wicked Problems?! Herausforderungen für PR und Organisationskommunikation (pp. 75-94). Wiesbaden: Springer VS. doi:10.1007/978-3-658-37793-9_5

Stehle, H. (2021). Change Communication. In P. Szyszka, R. Fröhlich,  & U. Röttger (eds.), Handbuch der Public Relations. Wiesbaden: Springer VS. Online first. doi:10.1007/978-3-658-28149-6_44-1 

Mast, C., & Stehle, H. (2016). Energieprojekte im öffentlichen Diskurs. Erwartungen und Themeninteressen der Bevölkerung [Energy projects in public discourse: Expectations and thematic interests of the general public]. Wiesbaden: Springer VS. doi:10.1007/978-3-658-12711-4 

Mast, C., Stehle, H., & Krüger, F. (2011). Kommunikationsfeld Strom, Gas und Wasser – brisante Zukunftsthemen in der öffentlichen Diskussion [Electricity, gas, and water as a field of communication – controversial issues in public discussion]. Berlin: LIT.

Mast, C., & Stehle, H. (2009). Corporate Social Responsibility – Modeerscheinung oder mehr [Corporate social responsibility – a fad or more]? In S. J. Schmidt, & J. Tropp (eds.), Die Moral der Unternehmenskommunikation. Lohnt es sich, gut zu sein? (pp. 170-187). Köln: Halem.

Conference Talks

Stehle, H. (2022, Sept.). Citizens’ Perceptions of Dialogue: A Q-study on the Communication of Energy Projects. EUPRERA 2022 Annual Congress, Vienna.

Stehle, H. (2021, Dec.). Communicating Energy Projects Dialogically: A Qualitative Analysis of the Perceptions and Expectations of Citizens in Germany. International Online Scientific Conference “Sustainable Recovery in Post-Pandemic Era: Green Economy Challenges”, online.

Stehle, H., & Ulrich, A. (2018, Nov.). Glaubwürdigkeit und das Problem ihrer situativen Realisierung. Erkenntnisse aus der Rhetorik zur glaubwürdigen Kommunikation von Organisationen [Credibility and the challenge of its situational realization: Findings from rhetoric on the credible communication of organizations]. 25th Annual Conference, Public Relations and Organizational Communications Division, German Communication Association (DGPuK), Stuttgart.

Invited Presentations

Stehle, H. (2020, Dec.). Kommunikation in kommunalen Konflikten [Communication in communal conflicts]. University of Tübingen/Evangelische Akademie Bad Boll, online.

Stehle, H. (2015, June). Kommunikation mit externen Stakeholdern [Communication with external stakeholder]. Keynote, Summer Academy, Federal Association of German Press Spokepersons (Bundesverband deutscher Pressesprecher, BdP), Stuttgart.

Stehle, H. (2014, Apr.). Vorsprung durch Nachhaltigkeit. Nachhaltig handeln und kommunizieren [A head start due to sustainability: Sustainable actions and communication]. Kresse & Discher GmbH, Stuttgart.

Stehle, H. (2013, Sept.). Vorsprung durch Nachhaltigkeit. Nachhaltig handeln und kommunizieren [A head start due to sustainability: Sustainable actions and communication]. Kresse & Discher GmbH, Offenburg.

Stehle, H. (2012, Sept.). Nachhaltigkeit in der Unternehmenskommunikation. Nachhaltig handeln und kommunizieren [Sustainability in corporate communications: Acting and communicating sustainably]. Ansel & Möllers GmbH, Stuttgart.

Stehle, H., & Krüger F. (2010, Sept.). Erfolgreich über Energie und Wasser kommunizieren. Die Wahrnehmung von Stadtwerken in der öffentlichen Diskussion [Communicating successfully about energy and water: The image of municipal energy companies in the public discussion]. 5th Forum for small and medium-sized municipal energy companies, Ludwigsburg.

Stehle, H. (2010, June). Corporate Social Responsibility – Modeerscheinung oder mehr [Corporate social responsibility – fad or more]? Frankfurter Networking Night, DPRG/JP KOM, Frankfurt a. M.

Stehle, H. (2009, March). Corporate Social Responsibility in Public Relations. Seminar „Current Trends in Organizational Communication and Public Relations“, University of Jyväskylä, Jyväskylä.

 

For a complete overview of our research: “Strategic Communication II”