Publikationen
Kannengießer, S., Rettler, L., Röttger, U., & Stehle, H. (2024). Public relations and sustainability: Points of friction in a complex relationship. In F. Weder (Hrsg.), Strategic sustainability communication: Principles, perspectives and potential of communication for transformation. Wiesbaden: Springer. (accepted)
Stehle, H. (2024). Merton (1949): Patterns of influence. In O. Hoffjann, & S. Sandhu (eds.), Schlüsselwerke für die Strategische Kommunikationsforschung [Key publications in strategic communication research]. Wiesbaden: Springer. (accepted)
Stehle, H., Bock, A., Wilhelm, C., Springer, N., Mahrt, M., Lobinger, K., Linke, C., Engelmann, I., Detel, H., Brantner, C. (2024). In/visibility in the digital age: A literature review from a communication studies perspective. International Journal of Communication. (accepted)
Stehle, H., Lührmann, J., & Uth, B. (2024). Striving for legitimacy: Strategic energy project communication and its characteristics. In F. Weder (Hrsg.), Strategic sustainability communication: Principles, perspectives and potential of communication for transformation. Wiesbaden: Springer. (accepted)
Walke, S., & Stehle, H. (2024). How civil society actors employ strategic communication to delegitimate corporations in public debates on sustainability. In F. Weder (Hrsg.), Strategic sustainability communication: Principles, perspectives and potential of communication for transformation. Wiesbaden: Springer. (accepted)
Stehle, H., & Ulrich, A. (2022). Rhetorische Situationen als nützliche Gelegenheiten für die PR. Eine Analyse von Kommunikatorglaubwürdigkeit an der Schnittstelle von PR-Forschung und Rhetorik. In K. Hassenstein, C. Ritz, & S. Sandhu (Hrsg.), Wicked Problems?! Herausforderungen für PR und Organisationskommunikation (S. 75-94). Wiesbaden: Springer VS. doi:10.1007/978-3-658-37793-9_5
Stehle, H. (2021). Veränderungskommunikation/Change Communication. In P. Szyszka, R. Fröhlich, & U. Röttger (Hrsg.), Handbuch der Public Relations.Wiesbaden: Springer VS. Online first. doi:10.1007/978-3-658-28149-6_44-1
Mast, C., & Stehle, H. (2016). Energieprojekte im öffentlichen Diskurs. Erwartungen und Themeninteressen der Bevölkerung. Wiesbaden: Springer VS. doi:10.1007/978-3-658-12711-4
Mast, C., Stehle, H., & Krüger, F. (2011). Kommunikationsfeld Strom, Gas und Wasser – brisante Zukunftsthemen in der öffentlichen Diskussion. Berlin: LIT.
Mast, C., & Stehle, H. (2009). Corporate Social Responsibility – Modeerscheinung oder mehr? In S. J. Schmidt, & J. Tropp (Hrsg.), Die Moral der Unternehmenskommunikation. Lohnt es sich, gut zu sein? (S. 170-187). Köln: Halem.
Vorträge auf Fachtagungen
Uth, B., Lührmann, J., & Stehle, H. (2024, Sept.). How do organizations responsible for green energy projects employ strategic communication to legitimate such projects? ECREA 2024 Conference, Ljubljana.
Stehle, H. (2022, Sept.). Citizens’ Perceptions of Dialogue. A Q-study on the Communication of Energy Projects. EUPRERA 2022 Annual Congress, Wien.
Stehle, H. (2021, Dez.). Communicating Energy Projects Dialogically. A Qualitative Analysis of the Perceptions and Expectations of Citizens in Germany.International Online Scientific Conference „Sustainable Recovery in Post-Pandemic Era: Green Economy Challenges“, online.
Stehle, H., & Ulrich, A. (2018, Nov.). Glaubwürdigkeit und das Problem ihrer situativen Realisierung. Erkenntnisse aus der Rhetorik zur glaubwürdigen Kommunikation von Organisationen. 25. Jahrestagung der Fachgruppe PR und Organisationskommunikation der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft (DGPuK), Stuttgart.
Eingeladene Vorträge
Stehle, H. (2022, Sept.), Q-Methodologie und Q-Methodik und ihr Einsatz im Rahmen kommunikations- und medienwissenschaftlicher Forschung. Kommunikations- und medienwissenschaftliche Tage 2022, Department of Communication Science (University of Salzburg), DGPuK, ÖGK, SGKM, Salzburg/online.
Stehle, H. (2020, Dez.). Kommunikation in kommunalen Konflikten. Universität Tübingen/Evangelische Akademie Bad Boll, online.
Stehle, H. (2015, Juni). Kommunikation mit externen Stakeholdern. Keynote, Sommerakademie des Bundesverbands deutscher Pressesprecher (BdP), Stuttgart.
Stehle, H. (2014, Apr.). Vorsprung durch Nachhaltigkeit. Nachhaltig handeln und kommunizieren. Kresse & Discher GmbH, Stuttgart.
Stehle, H. (2013, Sept.). Vorsprung durch Nachhaltigkeit. Nachhaltig handeln und kommunizieren. Kresse & Discher GmbH, Offenburg.
Stehle, H. (2012, Sept.). Nachhaltigkeit in der Unternehmenskommunikation. Nachhaltig handeln und kommunizieren. Ansel & Möllers GmbH, Stuttgart.
Stehle, H., & Krüger F. (2010, Sept.). Erfolgreich über Energie und Wasser kommunizieren. Die Wahrnehmung von Stadtwerken in der öffentlichen Diskussion. 5. Forum für kleinere und mittlere Stadtwerke, Ludwigsburg.
Stehle, H. (2010, Juni). Corporate Social Responsibility – Modeerscheinung oder mehr? Frankfurter Networking Night, DPRG/JP KOM, Frankfurt a. M.
Stehle, H. (2009, Mrz.). Corporate Social Responsibility in Public Relations. Seminar „Current Trends in Organizational Communication and Public Relations“, University of Jyväskylä, Jyväskylä.
Für eine vollständige Übersicht zu unserer Forschung: Arbeitsbereich „Strategische Kommunikation II“